abc.lv skaitļos

Lietotāji online1050
Aktīvie uzņēmumi25219
Nozares raksti1283
Ekspertu atbildes3041
Šogad tomēr neizstrādās Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4.posma tehnisko projektu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Šogad tomēr neizstrādās Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4.posma tehnisko projektu

Šogad tomēr neizstrādās Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4.posma tehnisko projektu
Rīgas pašvaldība nespēs īstenot visas aktivitātes, kas saistītas ar Rīgas Ziemeļu transporta koridora (RZTK) trešā un ceturtā posma būvniecības ieceres tehniskā projekta izstrādi, tādēļ trešdien, 1.aprīlī, minētais iepirkums pārtraukts, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Tā kā iecerētās aktivitātes projekta izstrādei nebūs iespējams veikt līdz šā gada beigām, kas ir pēdējais termiņš TEN-T piešķirtā finansējuma izlietošanai, projekts var radīt pašvaldībai papildu finanšu slogu 1 778 700 eiro apmērā, tādēļ iepirkums pārtraukts, skaidrots IUB mājaslapā.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā skaidro, ka atsevišķu projekta pieteikumā iekļauto aktivitāšu izpilde, piemēram, saskaņojuma saņemšana no inženierkomunikāciju turētājiem un nekustamo īpašumu īpašniekiem var netikt veikta noteiktajā termiņā, tādējādi daļa no aktivitāšu izpildei paredzētajiem izdevumiem varētu tikt uzskatītas kā projekta neattiecināmās izmaksas un radīt papildu finanšu slogu pašvaldības budžetam.

Departamentā uzsver, ka projekta pārtraukšana neietekmēs kopējās RZTK īstenošanas ieceres. Turklāt Rīgas pašvaldība izvērtē iespēju arī turpmāk sadarboties ar Eiropas Komisijas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru (INEA) nepieciešamā finansējuma saņemšanai no Eiropas Komisijas 2014.-2020.gada plānošanas perioda budžeta, veicinot RZTK tālāku īstenošanu.

 

Banner 280x280 Banner 280x280

Rīgas dome 24.februārī nolēma ņemt aizdevumu 2 856 956 eiro apmērā no Valsts kases vai cita aizdevēja ar izdevīgākiem nosacījumiem, lai šogad nodrošinātu RZTK trešā un ceturtā posma būvniecības ieceres tehniskā projekta izstrādi. Summā ierēķināts pievienotās vērtības nodoklis (PVN), un tā tika noteikta, balstoties uz izstrādātāja - piegādātāju apvienības "G.B.V." piedāvājumu, kas tiesības izstrādāt projektu ieguva konkursa kārtā.

Līdz ar iepirkuma pārtraukšanu pašvaldība pagaidām neņems arī aizdevumu šī projekta izstrādei, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Lineta Mikša. Arī līgums ar konkursa uzvarētāju "G.V.B." par projekta izstrādi netiks noslēgts, informēja Mikša.

Jau ziņots, ka Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments februārī iesniedza projekta "Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā: Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2.posma tehniskā projekta izstrāde" pieteikumu Eiropas Komunikāciju tīklu 2013.gada budžeta programmas TEN-T projektu konkursā līdzfinansējuma saņemšanai.

Šī tehniskā projekta izstrādes kopējie izdevumi plānoti 6 851 020 eiro, no kuriem TEN-T programmas finansējums veidotu pusi jeb 3 425 510 eiro. Tāda pati summa nepieciešama no pašvaldības, to plānots piešķirt šādā sadalījumā - 2016.gadā - 1 712 755 eiro un 2017.gadā - 1 712 755 eiro.

Kā informē pašvaldībā, no 6,85 miljoniem eiro 925 045 eiro paredzēts atvēlēt iegremdētā tuneļa varianta izpētei, 135 520 eiro būs nepieciešami iepriekš izstrādāto pētījumu aktualizācijai un variantu salīdzinājumam, 18 150 eiro nepieciešami materiāliem sabiedrības iesaistei, bet lielākā summa - 5 772 305 eiro - būs nepieciešama izvēlētā varianta tehniskā projekta izstrādāšanai. Domē arī norāda, ka, izvērtējot budžeta iespējas, tehniskā projekta izstrāde RZTK otrajam posmam pašvaldībai būs jāīsteno aizņemoties.

Līdz šā gada beigām plānots pabeigt RZTK pirmā posma tehnisko projektu.

Līdz šim Rīgas pašvaldībā ar TEN-T programmas līdzdalību pabeigti un pašlaik tiek īstenoti RZTK pētījumu, skiču un tehnisko projektu izstrādes projekti, kuru kopējās izmaksas ir 20 834 044 eiro, tai skaitā Rīgas pašvaldības līdzfinansējums ir 10 782 611 eiro.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekts savienos Rīgas ostu un Rīgas pilsētu ar "Via Baltica" autoceļu. Projekts nodrošinās Rīgas ostas pirmo savienojumu ar TEN-T autoceļu tīklu. Ziemeļu koridors ir arī daļa no Ziemeļu ass, kura veicina Eiropas Savienības savienojumu ar kaimiņu reģioniem, konkrēti, Krieviju. Turklāt Ziemeļu koridora projekts uzlabo Ventspils un Liepājas ostas transporta iespējas un šo ostu savienojumu ar Latvijas ziemeļaustrumu rajoniem un Krieviju.

LETA

Foto: Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.