Kā rakstīt par sevi tā, lai klients izlasītu ar interesi? Deviņi noderīgi principi
Lai arī daudziem mājaslapas, sociālo mediju lapas vai uzziņu vietnes profila izveidošana šķiet lielākais un sarežģītākais izaicinājums, prakse liecina, ka tas ir tikai pats pirmais solis digitālā mārketinga pasaulē. Daudz lielāks un, galvenais, pastāvīgs izaicinājums ir šajās platformās regulāri publicēt klientam saistošu un noderīgu saturu, kuru novērtēs gan tie, kurus interesē jūsu produkti un pakalpojumi, gan meklētājprogrammas, kas var ievērojami veicināt jūsu uzņēmuma atrodamību.
Salīdzinot ar būvniecības jomu, var teikt, ka digitālā mārketinga platformu tehniskā puse ir mājas karkass, bet saturs – tās iekārtojums, kura piedāvātos labumus bauda un novērtē viesis – jūsu klients. Klients vai pircējs gluži kā ikviens cilvēks visvairāk rūpējas par savām un savu tuvinieku vajadzībām, tāpēc 90% jūsu piedāvātā satura jābūt par to, kā jūsu piedāvājums apmierinās viņa vajadzības, atrisinās problēmas vai uzlabos kādu dzīves aspektu.
Tikai 10% satura būtu jāvelta tieši jūsu uzņēmumam, uzsverot tā pieredzi līdzīgu jautājumu risināšanā. Līdzīga pieeja ir efektīva, veidojot mājaslapas saturu, informējot par savu uzņēmumu sociālajos tīklos un veidojot meklētājprogrammām optimizētus rakstus (SEO) citiem tiešsaistes resursiem, uzsver digitālā mārketinga un dizaina risinājumu uzņēmuma SIA "GeniumLV" vadītājs Roberts Blumbergs.
Radot klientam (un meklētājprogrammu robotiem) draudzīgu saturu, vēlams ņemt vērā deviņus iedarbīgus principus.
Atslēgvārdu izpēte
Pirmais būtiskais komponents SEO satura radīšanā, lai zinātu savas mērķa auditorijas vajadzības un paradumus. Ko cilvēki meklē? Ko meklē jūsu darbības reģionā? Kādi atslēgvārdu salikumi darbojas vislabāk? Protams, ja plānojat piesaistīt arī Google Ads reklāmu palīdzību, jārēķinās, ka populārākie atslēgvārdi arī maksās dārgāk – tā darbojas konkurence.
Savukārt paplašinātie atslēgvārdi (long tail keywords), kas ietver precīzāku informāciju par jūsu produktu vai pakalpojumu, var būt lētāki un arī iedarbīgāki, ļaujot sasniegt precīzāku auditoriju. Tiešsaistē pieejami dažādi rīki atslēgvārdu atlasei, piemēram, Google Keyword Manager, Seobility Keyword Research Tool un Semrush Keyword Magic.
Tātad jāzina auditorijas nodomi un vajadzības. Bez tā satura radīšana ir bezjēdzīga.
Piesaistošs virsraksts un attēls
Ja virsraksts un galvenais attēls nepiesaistīs auditorijas uzmanību, jūsu vērtīgo saturu, kas pat atbilst pirmā punkta principiem, izlasīs daudz mazāk cilvēku, pat ja tas iegūs labu reitingu meklētājprogrammu rezultātos. Starp diviem līdzīgiem rakstiem – ar labu, piesaistošu virsrakstu un ar neko neizsakošu virsrakstu – cilvēki izvēlēsies uzklikšķināt uz pirmā.
Vēlams virsrakstā izmantot kādu no galvenajiem atslēgvārdiem, tomēr tekstu pārblīvēt ar tiem arī nevajadzētu – tam jābūt dabiskam!
Teksta lasāmība
Teksta lasāmību nodrošina ne tikai pareiza valoda un loģisks izklāsts, bet arī apakšvirsraksti un iezīmēti uzskaitījumi – tā lasītājam vieglāk orientēties, vispirms pārskatot materiālu "pa diagonāli". Jo īpaši sociālo mediju ierakstus var padarīt nebaudāmus lieli, nestrukturēti teksta bloki. Mājaslapā starp rindkopām noteikti atstājiet brīvu rindiņu!
Atslēgvārdus – ar mēru
Kā jau runājām, atslēgvārdi ir ļoti svarīgi. Bet nedrīkst tekstu ar tiem pārblīvēt! Pārmērīgs atslēgvārdu lietojums (tāpat kā to trūkums) negatīvi ieteikmē lapas SEO reitingu. Un kaitina lasītāju.
Attēlu optimizācija
Attēliem ir būtiska loma informācijas pasniegšanā – tie piesaista uzmanību, uzlabo lasāmību, galu galā viens labs attēls ir vesela stāsta vērts! Bet neaizmirstiet pielāgot attēla izmēru interneta prasībām, pievienot "alt text" atribūtu publicējot un pārsaukt attēlu atbilstoši mērķa atslēgvārdam.
Iekšējās saites
Par iekšējām saitēm dēvē saites, kas no vienas mājaslapas sadaļas vai ieraksta ved uz citiem – tādējādi apmeklētājs tiek mudināts ilgāk uzturēties jūsu mājaslapā un uzzināt vairāk. Tehniski iekšējās saites uzlabo iesaistes rādītājus, bet arī ar šo triku nevajadzētu pārspīlēt – ja iekšējā saite tiek izmantota, tai jābūt adekvātai lapā ievietotajam saturam.
Ārējās saites
Ārējās saites ir vienas lapas vietrāža (URL) saistīšanu ar citas lapas vietrādi, tādējādi aizvedot apmeklētāju uz citu blogu vai mājaslapu. Ārējās saites uzlabo jūsu satura uzticamību, ja minat avotu un pievienojat tam saiti uz sākotnējo lapu. Google reitingā tā ir svarīga lapas novērtējuma daļa. Savukārt, ja varat panākt, ka cits resurss – blogs, portāls, vietne – atsaucas uz jūsu mājaslapu, ievietojot aktīvu saiti, varat uzsist sev uz pleca par panākumu: tas ir vēl labāk!
Tehniskie apraksti
Neaizmirstiet pievienot galvenos atslēgvārdus lapas tehniskās dokumentācijas nosaukumā un aprakstā (meta tags, meta descritption).
Aicinājums uz rīcību
Katrā materiālā, vai tas ir daļa no mājaslapas, bloga vai sociālās platformas satura, vai SEO raksts publicēšanai citā vietnē, vajadzētu iekļaut aicinājumu uz rīcību (CAT, call to action). Tas var būt mudinājums pieteikties jūsu jaunumiem, lejupielādēt kādu dokumentu, aizpildīt anketu un, protams, izdarīt pirkumu vai veikt pasūtījumu.
Kā sasniegt auditoriju Latvijas portālos un soctīklos
Ja esat izveidojis rakstu par kādu produktu vai pakalpojumu, nākamais svarīgais solis ir to publicēt precīzi atlasītos medijos. Viens no ceļiem ir sadarboties ar mūsu speciālistiem, kas ne vien nodrošina publikācijas portālu grupas vietnēs Dzivei.lv, Dzivei.eu, Xfaili.lv un citās, bet var izveidot arī interneta publikāciju plānu Latvijas un Baltijas drukātajos un tiešsaistes medijos atbilstoši jebkurai tematikai un vajadzībām.
Tāpat varam veikt atslēgvārdu atlasi un radīt saturu atbilstoši SEO prasībām par jūsu produktu vai pakalpojumu; atlasīt un apstrādāt ilustrācijas; veidot kolāžas un kombinētos attēlus uzskatāmākai satura prezentācijai.