Kas būtu jāzina pirms Facebook reklāmu izmantošanas biznesā?
Facebook reklāmas ir spēcīgs satura mārketinga rīks uzņēmumu īpašniekiem. Facebook reklāmas aģentūra Mārketinga Skola piedāvā ieskatu par to, kāda veida demogrāfiskā informācija jums ir nepieciešama, pirms sākat izmantot Facebook reklāmas.
Kāpēc Facebook reklāmas ir efektīvas uzņēmumiem?
Facebook reklāmām ir divas galvenās priekšrocības, kas tās atšķir no citiem mārketinga kanāliem un padara tās īpaši efektīvas uzņēmumiem.
Mērķauditorija
Kā uzņēmums jūs no sākuma nemēģināt raidīt vai veikt “auksto” pārdošanu jeb pārdošanu pilnīgi jaunai mērķauditorijai. Jums nav nepieciešams iegūt simtiem tūkstošu klientu, vismaz ne uzreiz. It īpaši, ja esat mazs uzņēmums, mārketingā parasti nav mērķis sasniegt pēc iespējas vairāk cilvēku.
Facebook reklāmas ļauj jums pāriet no plašas mērķauditorijas uz šauru mērķauditoriju. Facebook mērķēšanas iespējas ir ļoti plašas – vairāk nekā 80% ASV patērētāju izmanto Facebook, un vidējais lietotājs šajā platformā katru dienu pavada 40 minūtes. Tas sniedz Facebook milzīgu informācijas apjomu, ko jūs varat izmantot, lai mērķētu Facebook reklāmas uz potenciālajiem klientiem.
Izmantojot Facebook reklāmas, varat mērķēt cilvēkus, pamatojoties uz:
- valodu;
- vecumu;
- atrašanās vietu;
- interesēm: Uzskaitītās intereses, lapas, kas viņiem patīk, tēmas, kas saistītas ar interesēm, pat lapas, kas patīk viņu draugiem;
- izmantot atkārtotas mērķauditorijas atlasi. Izsekošanas Facebook Pixel izmantošana, lai mērķētu uz cilvēkiem, kuru aktivitātes ir veiktas jūsu tīmekļa vietnē;
- ierīci;
- pielāgotās auditorijas. E-pasta adreses, kuras augšupielādējat, lai izmantotu mērķauditorijas atlasei.
Šāda līmeņa mērķauditoriju atlase nozīmē, ka netērējat savu mārketinga budžetu, lai B2C (bizness–patērētājam) reklāmas rādītu cilvēkiem, kuri nekad nebūs ieinteresēti jūsu piedāvājumā. Tas ļauj jums izšķirt troksni un piegādāt saturu tikai tiem mērķauditorijas cilvēkiem, kuriem ir svarīgi, ko jūs sakāt.
Skaidras atskaites par rezultātiem
Reklāmu industrijā ir slavens 20. gadsimta sākuma uzņēmēja Džona Vanamakera (John Wanamaker) citāts: "Puse naudas, ko tērēju reklāmai, ir izšķērdēta; problēma ir tā, ka es nezinu, kura puse no tās ir izšķērdēta."
Laikā, kad dominēja tradicionālās reklāmas, bija grūti tieši sasaistīt reklāmas budžetu ar ROI (Return Of Investment) rezultātiem. Kad veidojat Facebook reklāmas, šī saikne ir daudz vienkāršāka – tāpēc jums nav jāuztraucas, ka jūsu reklāmas izdevumi tiek izšķiesti nelietderīgi.
Facebook nodrošina dažādus KPI (galvenie darbības rādītāji) rādītājus, kas var palīdzēt novērtēt jūsu reklāmas kampaņu iesaistes rādītājus. Tie ietver:
- sasniedzamība (Impressions): to cilvēku skaits, kuriem jūsu reklamētās reklāmas ir parādītas viņu ziņu plūsmā.
- izmaksas par klikšķi (CPC): izmaksas par vienu lapas patīk, tīmekļa vietnes klikšķi vai citu jūsu izvēlētu mērķi.
- kopējie izdevumi: kopējā summa, ko tērējat reklāmas kampaņai
- klikšķu caurlaides koeficients (CTR): to cilvēku procentuālā daļa, kuri klikšķināja pēc B2C mārketinga reklāmas apskates.
- ļoti skaidri norādītas katras darbības izmaksas. Facebook ļauj jums viegli noskaidrot, vai jūsu kampaņas ar šiem iesaistīšanās rādītājiem sasniedz labus KPI.
Ja jūs zināt sasniedzamību, klikšķu skaitu un izmaksas par darbību, jūs varat viegli noskaidrot, cik dārgi ir palielināt tīmekļa vietnes apmeklētāju skaitu jūsu mājaslapā vai reģistrēties jūsu e-pasta sarakstā vai panākt konversiju (pirkumu). Klientu piesaistīšanas izmaksas ir salīdzinoši viegli aprēķināmas, un zemās Facebook reklāmu izmaksas nozīmē, ka ir viegli veikt A/B testus, lai atrastu labākos konversijas rādītājus, pirms ieguldāt visus reklāmas izdevumus.
Labākā Facebook reklāmu prakse: pārliecinoša kopija un radošums
Kad esat nolēmis, ka Facebook reklāmas ir jūsu uzmanības vērtas, jums patiešām ir jāsagatavo reklamētā reklāma.
Facebook piedāvā vairākas dažādas satura dizaina komponenta iespējas, lai izveidotu dinamiskas produktu reklāmas:
- attēls;
- video;
- attēlu karuselis;
- slaidšovs.
Neatkarīgi no konkrētā vizuālā formāta, ko nolemjat izmantot, vēlaties pārliecināties, ka izvēlētais attēls vai videoklips atbilst četrām prasībām:
- izmanto spilgtas krāsas;
- piesaista uzmanību;
- parāda jūsu vērtības piedāvājumu: ko klients iegūst no jūsu piedāvājuma?
- piedāvā skaidru CTA jeb vaicājumu pēc darbības. Šis ir būtiski, lai klients saprot, ko darīt pēc reklāmas ieraudzīšanas.
Ziņu plūsmas ir pārpildītas, tāpēc jūsu vizuālajiem materiāliem ir jāizceļas un jāpievērš auditorijas uzmanība. Neviena apmaksāta reklāma, izmantojot mērķauditoriju, nepalīdzēs ievilināt cilvēkus pārdošanas piltuvē, ja viņi nekļūs ieinteresēti pēc jūsu reklāmas.
Arī jūsu reklāmas tekstam jābūt tikpat veiksmīgi izveidotam. Jums ir jāpievērš uzmanība un skaidri jāparāda, kāpēc cilvēkiem būtu jāinteresējas par jūsu Facebook reklāmu. Ja apvienosiet saturu ar spēcīgu vizuālo noformējumu, jūs varat palielināt klikšķu skaitu un kopējo Facebook reklāmas ROI.
Gan attiecībā uz tekstu, gan vizuālo noformējumu Facebook publicē rokasgrāmatas, kurās sīki izklāstītas tehniskās prasības un reklāmas noteikumi.